Welcome
Benvingut a Es Darrer Que Tanqui.

Com a convidat, pots veure i llegir tots es continguts, excepte algunes imatges, però no pots participar a menys que te registris. Registrarse és gratis, només cal que donis un nom i una contrassenya.

Tubeless for ever!

Consultes sobre temes tècnics, novetats i demés rotllo per a iniciats

Tubeless for ever!

EntradaAutor: tiago Data: dl. març 16, 2009 22:17

Fa estona que no escric un rollo sobre ses bondats des tubeless. Sa veritat és que va tan bé que t'oblides de que existeix. Fins que ...

Dissabte passat tenia poc temps i vaig fer una sortida curta i ràpida. Quan tornava, amb es temps just, a 1 km d'allà on tenia es cotxo, vaig passar per sobre algo. Supòs que eren vidres. Fsssssssssssst! a sa roda de darrere. Es líquit m'esquitxava per sa cama a cada volta. No me vaig aturar, ja que frissava. Ens un 100 metres se va deixar de sentir.

Quan vaig arribar vaig notar que havia perdut com a mig bar de pressió, algo que hagués pogut inflar en un minut si m'hagués passat més enfora de sa meta. Ara només faltarà carregar un poc de líquit per repostar es que s'ha perdut. Quin gran invent! 8) sense ell hagués hagut que aturar i canviar bodell ...

I es forat? un tallet d'uns 2 mm que s'ha tapat sòl. Si fos més gran, hauria d'aferrar un parxe (des mateixos per bodells) per dins, però no farà falta.
De parvis, grandis acervus erit
tiago
Site Admin

Entrades: 1504
Membre des de: dg. feb. 17, 2008 21:32

EntradaAutor: Xema Data: dt. març 17, 2009 21:36

cuando pueda me apuntaré al tubeless...ahora que he cambiado la bici me falta unas buenas tubeless... 8) 8) :lol: :lol: :D :D
La imaginación gobierna al mundo
Xema
Gran Mestre Forero

Entrades: 240
Membre des de: dl. juny 02, 2008 14:24
Ubicació: Maó

Re: Tubeless for ever!

EntradaAutor: Kiko Data: dj. jul. 09, 2009 16:02

tiago ha escrit:vaig notar que havia perdut com a mig bar

Quina precissió. Sort que sempre mos queda sa Biosfera (un bar sencer) 8) .

Xema ha escrit:cuando pueda me apuntaré al tubeless...ahora que he cambiado la bici me falta unas buenas tubeless...

Tiran más dos tubeless que dos carretas :twisted:
Kiko
Gran Mestre Forero

Entrades: 188
Membre des de: dt. jul. 15, 2008 22:18

EntradaAutor: Juanmi Data: dt. oct. 06, 2009 23:27

Degut a que he romput uns quans raus de sa roda de darrera he tengut que desmontar sa cuberta, i he vist :oh: que es latex ha fet una pell per tot es contorn i a hi ha trossos que son vertaders pidoixos de goma :twisted: . Sabeu com és pot eliminar aquesta goma?. Fa falta llevar-la?.
Es liquid antipunxades, es latex acrilic amb aigua?. He llegit coses semblants per foros de btt, però no ho he fet mai. Si fos aixi ens estalviariem un dineral(16 euros un botilet).gracies i salut per tothom.

pd. m'he quedat sense ungles per llevar lo més gros, però encara en queda molt. valenta mer__.
Dolce far niente
Juanmi
Viu dins es foro

Entrades: 38
Membre des de: dt. set. 30, 2008 16:19

EntradaAutor: tiago Data: dc. oct. 07, 2009 21:03

Faltaria saber quina marca empres. Jo solec emprar www.sincamaras.com i se lleva molt fàcil: una volta has desmuntat sa coberta, una manguerada amb sa presió normal (no cal un Karcher) i amb un "desmontable" de plàstic llev lo que hagi quedat. Es "moco verde" (Slime) també se lleva amb aigo. Ara bé, ses ungles ... no t'ho recoman :comor: .

Lo que sí és important és deixar sa llàntia ben neta, si queden pidoixos de goma quan posis de nou sa coberta te costarà molt d'inflar, ja que s'aire fuig. Supòs que sabs que és pràcticament obligatori emprar un compressor per muntar una coberta tubeless.

I finalment, jo vaig començar emprant un làtex de pintor que veia recomenat per es www.foromtb.com Va ser un fracàs, sa liquava i podria i no tapava res. Ara només te recomanaria es dos que he mencionat més amunt.
tiago
Site Admin

EntradaAutor: Juanmi Data: dj. oct. 08, 2009 07:56

Pues es tema es que he canviat 9 radis de sa roda de darrera i em perd aire per un i per sa valvula.
es liquid que tenc es sincamaras però ho he acabat i es nou que tenc es una altra marca i de moment fa molt flac, crec que es problema el tenc amb sa cinta blava des kit que ho he aixecat per canviar una femella i ara no sella bé. Sa goma l'he llevada com he pogut però esta molt forta,aixi com tu dius no es lleva fàcil. Ja veurem com acaba tot açò però dos dies abans de sa btt no és es millor moment per anar fent nyaps, sa llei de Murphy es implacable, "tot lo que va mal.lament es molt probable que empitjori". en fin moltes gracies i en es pitjor des casos possaré càmara, tot i que ho intentará reparar si com sigui, es tubelles en general dona bon resultat.
Dolce far niente
Juanmi
Viu dins es foro

EntradaAutor: tiago Data: dj. oct. 08, 2009 14:58

Es kits sempre són més complicats que ses llànties de sèrie, però a jo fa dues setmanes m'en va passar una: Vaig canviar sa coberta com sempre, fet net i posar líquit sincámaras nou, i quan vaig inflar me perdia aire per TOTS es raus! no m'havia passat mai. Sa llàntia és original tubeless. Com que ja era tard, vaig inflar de nou, i mirant de que es líquid quedés concentrat a sa junta de llàntia (realment és un segment unit per fer un cercle), m'en vaig anar a dormir.
Es matí de von hora sa roda esteia inflada. Es líquid havia tapat.
O sigui, que és posible que sa fuga que tens l'acabi tapant es líquid. Lo que és cert és que ses rodes aturades perden, com més giren, millor se tapen es forats.
I, com dius, sempre hi ets a temps a posar una càmara. Sort.

Nota. No m'explic que te costi tant de llevar es sincámaras. Jo cada 2 ó 3 mesos hi afegesc un poc de líquid nou, tal vegada per açò se mantén "fresc" i no s'aferra tant.
tiago
Site Admin

EntradaAutor: Juanmi Data: dj. oct. 08, 2009 19:09

A LA FI HO TENC ACLARIT :D . He posat latex de pintor(de ca'n Xavi) davall des fondo de llanta que tenia desaferrat i amb una corda alrededor des fondo ben tibada, ho he deixat que aixugues tot es vespre, he fet net tot es voltant de sa roda de restes de latex aixi com sa junta de sa vàlvula, he posat liquid nou i despres no hi havia manera de que s'inflàs. Ja desesperat i fart he provat d'inflar amb sa vàlvula per endins (sense roscar sa femella) i voila s'ha inflat de cop i no ha perdut més.

Lo que comentas que et va passar amb lo des liquid atraves des raus, potser devia fugir per sa junta de sa vàlvula,(crec que és es punt mes feble de tot es s'invent) i s'escampava per tot es voltant de sa llanta.
Una valvula nova per tubeless val deu 10 diez euros. :shock: :shock:
Una volta arranjat he de dir allò de "bé està lo que bé acaba".
:bravo: :bravo: :bravo: ho he de celebrar amb :beer: :beer:
Dolce far niente
Juanmi
Viu dins es foro

Torna a: Mecànica

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants