Welcome
Benvingut a Es Darrer Que Tanqui.

Com a convidat, pots veure i llegir tots es continguts, excepte algunes imatges, però no pots participar a menys que te registris. Registrarse és gratis, només cal que donis un nom i una contrassenya.

He provat s'Scott Genius 2009 Twenty

Consultes sobre temes tècnics, novetats i demés rotllo per a iniciats

He provat s'Scott Genius 2009 Twenty

EntradaAutor: tiago Data: dj. oct. 16, 2008 21:33

Imatge
El pepino i jo

Avui he passat es capvespre amb un peaso pepino, sa Scott Genius 2009 Twenty.

Primer de tot dir que no soc qui per fer test com fan a ses revistes: no he provat moltes bicis diferents en sa vida i fins no fa ni dos anys anava amb una forquilla de 80 mm i feia lo mateix que ara amb sa Talas de 140.

Però com que he tingut s'oportunitat, aquí va lo que m'ha semblat.

Imatge
El pepino

Sensacions
Era una talla M (jo duc una S) i duia un sillín diferent as meu (jo amb es sillín tenc moltes manies). També ses cobertes no tubeless no eren ses meves estimades Maxxis. Per cert, que gràcies a sa de davant, he aterrissat damunt una acera banyada en botar es bordillo (quin paperot).
És lleugera, tot a no estar equipada de lo millor. Per tant, en pla i pujant te dóna una sensació de que podries fer molts Km sense cansar-te. De fet, quan he vist que n'havia fet 30 Km he flipat: creia que només eren uns 20.

Imatge
Davant duu un buje reforçat però que és fàcil de treure. Collonut!
Imatge
Talas 110,130,150

Forquilla: 150 mm
Lo que guanyes amb lleugeresa, ho perds amb es 150 mm pujant. De fet, després de pujar un parell de trialeres passant més pena que mai m'he rendit a s'evidència: Sa Talas permet anar a 110, 130 i 150. Jo la duria sempre a 110-130 i només deixaria es 150 per baixades canyeres. Castiga molt pujar (i sembla exagerat però no ho és) amb aquest angle tan obert. O sigui, oblida't de s'estètica i tanca suspensió.

Imatge
Amortiguador Equalizer
Vaja bona pinta que té! A part de tots es nombres i regulacions (haurien de regalar un curs as MIT quan la compres), va completament protegit. Es pistó queda totalment amagat en repòs i te un plàstic que el protegeix de sa porqueria que surt de sa roda de darrere. Un 10!

Imatge
Detall de sa protecció de s'amortiguador

Imatge
Acabats i detalls
Veure aquests rodaments: estan molt ben fets i donen sensació de durar.
Sa tija baixa fins baix amb una finura que no tindràs escusa per no baixar sillín en un tram complicat.

Imatge
Canvi XTR
Només dir que és es primer canvi que toc que no has de decidir entre fregar es desviador as pinyó petit o fregar-lo as pinyó gros. No canvia tant fi com un SRAM però és precís.

Imatge
Lo que veus quan ets dalt

Imatge
Carbono per un tubo
Manillar, potència, tija ... No han escatimat.

Conclusió
A falta de saber com li cauran ses pedres punxagudes de Menorca a aquest quadre tant mono, puc dir que:

A favor
  • Pes
  • Estètica
  • Per qui li grada es concepte Genius MC, només dir que és lo mateix, igual o millor. Una bici per rodar moltes milles, bona per escalar i bona per baixar (si ets valent)
  • Amortiguador protegit i molt regulable
  • Una Fox Talas és garantia de bones sensacions quan la tens ben regulada.
En contra
  • No sé lo que me duraria es quadre amb s'ús que jo li don per aquí ...
  • Sillín, llantes i cobertes no m'han agradat. (manies) Es frenos Shimano no frenaven tant com haurien. Pot ser no havien passat es rodatge.
  • 150 mm és excessiu. Per lluir s'estètica, vale. Per fer una ruta llarga i dura, la duràs en 110 molt de temps si no vols cansar-te com si pesés 15 kg.
  • Preu. És molta, molta pasta ...

Nota final. He pogut comprovar que se pot banyar i embrutar de fang. He arreplegat una de ses pluges més abundants que he vist mai en bici. L'he tornada que no en donaries un duro, de bruta i fangosa que esteia.
De parvis, grandis acervus erit
tiago
Site Admin

Entrades: 1534
Membre des de: dg. feb. 17, 2008 21:32

EntradaAutor: Perico Data: dv. oct. 17, 2008 16:18

Molt guapes ses fotos i sa bike, sembla una pasada, :shock: :shock: estic contet de sebra que ahir no vaig ser s'unic en fer chop,te que ser una pasada que te deixin una bike com aquesta ,tenies que haver fet fotos de sa cara d'en Fonso quant li ves turnar :lol: :lol: :lol: :lol:
Molt guapos es detalls d'es buge i s'amortiguador de darrera :shock: :shock:
Ara que les probat quina va millor en quant amortiguacio :?: :?:
La gloria no consiste en no caer nunca,sino en levantarse cada vez que te caes.
Perico
Rey del Foro

Entrades: 1270
Membre des de: dl. feb. 18, 2008 22:14

EntradaAutor: Xema Data: dv. oct. 17, 2008 20:04

Molt Xula, Tiago, me he quedat en sa dubte, som xefarder, ¿que es molte pasta?
La imaginación gobierna al mundo
Xema
Gran Mestre Forero

Entrades: 246
Membre des de: dl. juny 02, 2008 14:24
Ubicació: Maó

EntradaAutor: tiago Data: dv. oct. 17, 2008 20:33

Perico ha escrit:Ara que les probat quina va millor en quant amortiguacio :?: :?:

Pues encara que l'havien ajustat as meu pes, entre que es neumàtics esteim massa inflats (no eren tubeless) i que no vaig voler trastejar, no la tenia as 100%. Lo que te puc dir és que va igual o millor que sa Genius <=2008.
També no he posat lo segur que te sents davant una baixada complicada des d'allà dalt.

I finalment, no vaig pensar a fer una foto a sa palanqueta de canviar s'apertura de s'amortiguador. Ara va al revés i per posar és TC i lliure tens un pulsador.
Lo bo des sistema: que ante la duda pulses, típicament abans de baixar una trialera, i estàs segur de que vas obert. També que no hi ha por de que se bloquegi sòl com pot fer una <= 2008 amb es cable mal regulat.
Lo flac: que és més difícil saber amb un cop de vista amb quina posició estàs, però lo dit: pulses i si no estàs obert, l'obres. Per entendre lo que dic millor si ho veus.
tiago
Site Admin

EntradaAutor: tiago Data: dv. oct. 17, 2008 20:37

Xema ha escrit:Molt Xula, Tiago, me he quedat en sa dubte, som xefarder, ¿que es molte pasta?

Pués depén des model. Sa que vaig provar crec que rondava es 4000 i poc. Ara bé, jo li canviaria coses aquí i allà ...

Crec que encara avui comprar alumini és lo millor per qualitat preu, però estiguis segur que en dos o tres anys, sa gama mitja serà tota de carbono. Sa tendència és que s'alumini puja de preu i es carbono baixa. :!: Modes :!:
tiago
Site Admin

EntradaAutor: BigPepe Data: dv. oct. 17, 2008 20:47

Has de tenir carnet de moto, o algo similar, per anar amb aquesta màquina?
BigPepe
Mestre forero

Entrades: 75
Membre des de: ds. juny 14, 2008 14:06
Ubicació: Es Castell

EntradaAutor: tiago Data: dv. oct. 17, 2008 20:56

BigPepe ha escrit:Has de tenir carnet de moto, o algo similar, per anar amb aquesta màquina?

No hem d'oblidar que és +/- igual que una Genius d'alumini com sa meva o sa d'en Perico o en Toni. En aquestes bicis tant desconegudes a sa banda de Ciutadella, tens 3 posicions d'amortiguador de davant i 3 des de darrere (amb palanca as manillar). Lo qual fa 9 combinacions. Sumat a ses 27 teòriques des canvi, fa que te passis es temps canviant.
I jo que vaig comprar un cotxo automàtic per oblidar-me de ses marxes!

Després veus un que va amb un ferro que apenes canvia marxes i que te passa tant pujant com baixant i se te cau sa moral en terra :(

Però a canvi tens una bici molt polivalenta. Lo que han fet amb aquest model, és atracar-la més a sa moda enduro que se duu ara. Hi ha una revista que no va incloure sa Genius 2008 dins sa comparativa d'enduro perquè darrere tenia "només" 130mm i van situar es llistó as 140mm.
Modes.
tiago
Site Admin

EntradaAutor: Perico Data: dv. oct. 17, 2008 21:09

tiago ha escrit:
Perico ha escrit:Ara que les probat quina va millor en quant amortiguacio :?: :?:

I finalment, no vaig pensar a fer una foto a sa palanqueta de canviar s'apertura de s'amortiguador. Ara va al revés i per posar és TC i lliure tens un pulsador.

Que nava el reves ho sabia ,pero lo des boto si que me sorpres :shock: :shock:
i tambe te un boto que digui "subidas sin esfuerzo" :lol: :lol: :lol: :lol:
Perico
Rey del Foro

EntradaAutor: tiago Data: ds. oct. 18, 2008 07:43

Perico ha escrit:i tambe te un boto que digui "subidas sin esfuerzo" :lol: :lol: :lol: :lol:

Diven que es model 2010 el durà :D :D
tiago
Site Admin

EntradaAutor: Xavi Data: ds. oct. 18, 2008 08:44

Jo també me l'he mirada sa Genius nova, però m'estim més anar pagant sa casa primer de tot. La veritat és que sí que és molt xula, però és una pasta gansa, i ara tenim sa dichosa crisis!! De totes formes és molt chula!! Ojalá pudiera...

Es que deu estar intratable ara deu ser en Reyes eh, amb sa Trek nova... no hay cuesta que se le resista. Reyes, diumenge a les 08.00H te vui veure a Biosfera, que ens falten viejas glorias de fà varies setmanes que vagin marcant es ritme.

Per cert, Perico, jo te vaig veure dijous amb sa bici, crec que anaves tot sol, vas passar per devant sa feina i me moría d'enveja, tu a rodar i jo pencant! Quina sort!!
QUIEN A BUEN ARBOL SE ARRIMA... POCO SE MOJA!
Xavi
Mestre forero

Entrades: 98
Membre des de: dg. juny 08, 2008 21:17

EntradaAutor: Xavi Data: ds. oct. 18, 2008 08:46

per cert Tiago, sa foto de sa "patilla" des canvi fà un efecte de delicada... que a sa primera estirada un poc forta, PINYÓ FIXE...i a vogar!!!
QUIEN A BUEN ARBOL SE ARRIMA... POCO SE MOJA!
Xavi
Mestre forero

Entrades: 98
Membre des de: dg. juny 08, 2008 21:17

EntradaAutor: Perico Data: ds. oct. 18, 2008 12:21

Xavi ha escrit:Per cert, Perico, jo te vaig veure dijous amb sa bici, crec que anaves tot sol, vas passar per devant sa feina i me moría d'enveja, tu a rodar i jo pencant! Quina sort!!

Si ma vesis vist tornar tot chop,no ta ves fet cap d'enveja,ni siquiera avia agafat es chubasquero imagina com nava :cry: :cry: :cry:
Perico
Rey del Foro

EntradaAutor: paco pons Data: ds. oct. 18, 2008 13:17

jolin tiago quina chalada poder provarla cuasi es primer no :shock: :shock: es molt chula peró esperaré un parell d'anys :wink: :wink:
paco pons
Rey del Foro

Entrades: 786
Membre des de: dv. març 07, 2008 19:30
Ubicació: SANT LLUISER

EntradaAutor: tiago Data: ds. oct. 18, 2008 16:13

Xavi ha escrit:per cert Tiago, sa foto de sa "patilla" des canvi fà un efecte de delicada... que a sa primera estirada un poc forta, PINYÓ FIXE...i a vogar!!!

Personalment crec que està passant amb ses bicis lo que va passar fa 15-18 anys amb es 4x4. Inicialment eren lletjos, poc funcionals però autèntics "tanques". Després se va posar de moda fer-los més urbans fins que va arribar un punt que molta gent duu un 4x4 i no ha vist fang en sa vida. I seria un crimen dur algun d'aquests cotxos a un rally fangós ...

Pues aquí passa igual: aquestes bicis són una canya, però semblen més per lluir que per batalla. Ara bé, crec que aquesta història no té marxa enrere ...
tiago
Site Admin

EntradaAutor: tiago Data: ds. oct. 18, 2008 16:15

Perico ha escrit:
Xavi ha escrit:Per cert, Perico, jo te vaig veure dijous amb sa bici, crec que anaves tot sol, vas passar per devant sa feina i me moría d'enveja, tu a rodar i jo pencant! Quina sort!!

Si ma vesis vist tornar tot chop,no ta ves fet cap d'enveja,ni siquiera avia agafat es chubasquero imagina com nava :cry: :cry: :cry:

Fes cas a un veterano! A partir de setembre duc es xubasquero sempre dins sa motxila. Te puc assegurar que dijous no m'esperava s'aigo i que va anar molt bé dur-lo :wink:
tiago
Site Admin

Següent

Torna a: Mecànica

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants